Роль соціально-психологічної служби
у формуванні психофізичного здоров’я школярів
Значну роль у реалізації комплексної програми "Здорова дитина-майбутнє нашої країни” відіграє соціально-психологічна служба.
До складу
соціально-психологічної служби Брилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів входять
соціальний педагог Нежура Неля Денисівна, яка має вищу педагогічну
освіту, спеціаліст та практичний психолог Сосновська Наталія Сергіївна,
освіта вища , спеціалізація практична психологія, спеціаліст.
Соціально- психологічна служба Брилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів дбає про захист психічного здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу
шляхом здійснення психологічної діагностики, соціально-психологічної
корекції та реабілітації, профілактики та просвіти.
Однією з важливих складових збереження
психофізичного здоров’я школяра є відстеження психоемоційного стану тривожності
та самопочуття. У міру зростання темпу життя, завантаженості дитини в школі,
щороку збільшується кількість дітей, які страждають від різноманітних стресів.
Найбільше від цього потерпають діти з родин із низьким матеріальним рівнем
життя та з неблагополучних, де батьки алкоголіки та наркомани. Ці діти
здебільшого становлять "групу ризику.” У таких родинах зазвичай бувають
напруга, очікування неприємностей, тривога, невизначеність. Зняття цих
негативних станів, забезпечення психічного комфорту дитини- одне з
найважливіших завдань соціально-психологічної служби школи.
Практичний психолог, соціальний педагог, докладають усіх зусиль, щоб до таких дітей
ставилися з розумінням і терпінням, бо найчастіше такі діти агресивніші,
нестримані.
В
Брилівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів працює кабінет психологічного
розвантаження, де кожній дитині, яка цього потребує, допоможуть розслабитись,
зняти нервове напруження, відновити душевну рівновагу.
У І семестрі 2010-2011 н.р. представники
соціально-психологічної служби з дітьми
провели ряд тренінгових занять: „Кожна дитина має право на любов”(2-3
кл.), „Профілактика агресивної
поведінки”(6 кл.) та „Шкідливі звички у житті учня”(5 кл.).
Спеціалісти служби постійно вдосконалюють свій професійний рівень: відвідують засідання методоб’єднання, семінари, асоціації, знайомляться з новинками видавництва „Шкільний світ”, „Основа”, періодичних видань.
Психолог та соціальний педагог піклуються про підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу - учнів, учителів, батьків: проводять тренінги: «Світ, у якому мене розуміють», «Життя таке чудове», «Вчимося спілкуватись», «Вчимося бути толерантними», «Принцип толерантності», «Світ професій», «Виїзд за кордон: міфи чи реальність», «Дозволь собі бути щасливим», «Профілактика агресивної поведінки», «Хочеш бути сучасним? Будь здоровим».
Соціально-психологічна реабілітація дітей та підлітків, які знаходяться у кризовій життєвій ситуації, соціально-незахищених дітей, дітей з особливими потребами здійснюється за допомогою корекційної роботи з дітьми вищезезначених категорій, відвідувань за місцем проживання цих дітей.
Практичний психолог та соціальний педагог постійно співпрацюють з психолого-медико-педагогічними консультаціями всіх рівнів.
Нежура Н,Д, та Сосновська Н.С. працюють над вдосконаленням процесу використання діагностичного, корекційного та профілактичного інструментарію практичного психолога та соціального педагога закладу та використання комп’ютерних діагностичних технологій у практичній діяльності.
Належна увага приділяється здійсненню профілактики правопорушень та злочинності, наркоманії, алкоголізму серед учнівської молоді, психолого-педагогічної допомоги неблагополучним сім’ям, попередження бродяжництва та жебрацтва серед неповнолітніх, соціально-педагогічної допомоги особам з вадами фізичного та психічного розвитку. Соціально-психологічна служба закладу, в рамках проведення місячника «За здоровий спосіб життя», проводить виступи агітбригад «Чи бути здоровим-вирішуєш ти!», відеолекторії для учнів «Здоров’я дітей чи алкоголь на свята», «Теорія тверезості».
Систематично здійснюється соціально-психологічна профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, зокрема профілактика поширення ВІЛ/СНІДу та хвороб, що передаються статевим шляхом, суїциду, незаконних форм дитячої праці.
До 1 грудня Дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими проведено виховні заходи «Молодь проти Сніду», до яких залучено учнів 7-11 класів, відеолекторії «ВІЛ/СНІД», «Відверто про СНІД», «Дитяча праця в Україні».
Учнів 8, 10 класів відвідують факультатив „Школа проти СНІДу”, який веде Сосновська Н.С.
До роботи у гуртку психології „Едельвейс” залучено учнів початкових класів.
Психолого-педагогічна служба школи щорічно організовує акції милосердя «Щастя на крилах», «Подаруй дитині посмішку» - зібрано кошти для придбання медичного обладнання, подарунки, солодощі дітям - інвалідам та організовано підписку дитячих журналів «Мамине сонечко» та «Пізнайко».
З метою створення оптимальних умов для адаптації та соціалізації особистості в колективі, сприяння позитивному розв’язанню конфліктів в педагогічному та учнівському колективах, організовано роботу факультативу «Школа порозуміння» , медіаторами якого є учні 7, 10 класів.
Для забезпечення якісного психологічного супроводу процесу виховання учнів, зокрема, здійснення діагностики готовності дітей до навчання у школі та проведення психолого-педагогічної корекції тих дітей, які виявилися неготовими або відстають у навчання проведено ряд корекційних занять з профілактики дезадаптації в 1, 5, 10 класах..
Для практичного забезпечення корекційно-розвиваючої та реабілітаційної роботи використовуються корекційні програми для роботи з дітьми –інвалідами.
Для психоемоційної підтримки учасників навчально-виховного процесу організовано консультації в кабінеті психоемоційного розвантаження. На належному рівні налагоджена робота зі зверненнями громадян до спеціалістів соціально-психологічної служби.
Кабінет соціально-психологічної служби визначено кращим в районному огляді-конкурсі .
Практичний психолог
Сосновська Наталія
Сергіївна
Поради батькам від психолога
1. Пам’ятайте, що першим університетом
життя для дитини є та сім’я,
в якій народилася дитина.
Завдання обох батьків полягає в тому, щоб
створити в сім’ї атмосферу любові, довіри, духовного настрою
та
комфорту.
2. Не дивіться на дитину як на особисту
власність. Ви дали дитині
фізичне тіло, а душа її належить світові. Сприймайте дитину як
особистість єдину,
унікальну і неповторну.
3. Не виражайте часто свого
незадоволення, критики – це тільки
породжує антагонізм в стосунках дітей і батьків.
4. Давайте дітям можливість відчувати
Ваше визнання і схвалення.
5. Ніколи не старайтесь запевнити
дитину в тому, що вона погана.
6. Будьте тактовними в стосунках з
дітьми.
7. Давайте приклад емоційного
самоконтролю і витримки.
8. Показуйте приклад позитивних дій та
вчинків дітям не на словах, а в
конкретних справах.
9. Насильство над дітьми – це
протиприродний акт, який забороняється
законом.
10. Завжди давайте дитині шанс на право бути кращою.
11. Пам’ятайте, що в сім’ї дитина пізнає як взаємодіяти з іншими людьми,
як ставитися до себе і до
оточення, як упоратися з труднощами .