Головна » 2012 » Ноябрь » 12 » Як попередити неуспішність. Рекомендації для вчителя
09:36
Як попередити неуспішність. Рекомендації для вчителя
1. Процес контролю за підготовленістю учнів:
- контролювати засвоєння і повторення питань тих, що викликають у учнів
найбільшу скруту
- пильно аналізувати і систематизувати помилки в усних відповідях письмових
роботах, завданнях, виявити помилки типові для класу в цілому і сконцентрувати
увагу на їх усуненні
- спеціально контролювати засвоєння матеріалу попередніх уроків
невстигаючими учнями
- узагальнювати підсумки засвоєння основних законів, правил, понять навиків
і умінь після закінчення вивчення учбової теми або розділу.
2. Виклад нового матеріалу:
- перевіряти протягом уроку ступіньрозуміння
учнями основних елементів учбового матеріалу
- заохочувати і стимулювати питання з боку учнів при затрудненні в
засвоєнні учбового матеріалу
- підтримувати інтерес до засвоєння нових тематик і знань
- урізноманітнювати методи навчання і підношення учбового матеріалу.
3. Самостійна робота учнів:
- навчити умінню планувати роботу, виконувати її в заданому темпі і
здійснювати контроль за виконаним
- задавати для самостійної роботи завдання і вправи по найбільш важких,
основних і складних розділах учбового матеріалу. Тим самим прагнучи до меншого
числа вправ і завдань, але в певній системі досягти більшого ефекту - підбирати
для самостійної роботи вправи по усуненню помилок, допущених у відповідях усних
або письмових. Чітко розписувати порядок роботи, стимулювати і заохочувати
постановку питань учнями при затрудненому виконанні самостійної роботи
- надаючи допомогу учням, все ж всемірно розвивати їх самостійність
4. Самостійна робота учнів поза класом:
-в ході домашньої роботи забезпечити повторення пройденого матеріалу,
особливо концентруючи увагу на найбільш складних і істотних елементах учбової
програми, що викликають найбільшу скруту
- систематично вносити до домашніх завдань роботу над типовими помилками
- чітко позначати порядок виконання домашньої роботи, перевіряти ступінь
розуміння Ваших інструкцій слабовстигаючими учнями
- обговорювати об'єм домашньої роботи з іншими вчителями класу, тим самим
виключаючи зайве навантаження слабовстигаючих і середньовстигаючих учнів
5. Запобігання неуспішності учнів:
- підвищення ефективності та «цікавості» уроку
- заохочення і формування пізнавального інтересу до навчання і вивчення
учбового матеріалу
- індивідуальний підхід до кожного учня
- спеціально пропрацювала система домашніх завдань
- робота разом з батьками
- заохочення учнів до підвищення відповідальності за їх товаришів у
навчанні