Головна » 2012 » Ноябрь » 12 » Робота над індивідуальною науково-методичною проблемою
09:37
Робота над індивідуальною науково-методичною проблемою
Індивідуальна науково-методична робота — усвідомлена, цілеспрямована, наполеглива та
безперервна праця педагогів щодо вдосконалення їхньої теоретичної і практичної
підготовки, необхідної для практичної діяльності.
Науково-методична проблема — питання чи комплекс питань, які об'єктивно
виникають в організації навчально-виховного процесу і розв'язок яких передбачає
суттєвий практичний і теоретичний інтерес.
Працюючи над
індивідуальною науково-методичною проблемою, вчитель поглиблено і
цілеспрямовано аналізує всі джерела науково-методичної інформації, особливо
отриманої в ході курсової перепідготовки, участі в роботі семінарів, у процесі
консультацій, шляхом читання психолого-педагогічної літератури з проблеми,
ознайомлення з ППД. При цьому вчитель набуває навичок аналізу змісту публікацій
та педагогічної практики, навчається прийомів науково-дослідної діяльності,
вчиться оформляти і подавати результати індивідуальної роботи над проблемою.
Алгоритм роботи педагога над
індивідуальною науково-методичною проблемою може бути наступним:
1.Вибір
проблеми індивідуальної науково-методичної роботи:
ознайомлення з літературою;
ознайомлення з нормативними
документами;
вивчення прогресивного
педагогічного досвіду з проблеми дослідження.
2.Детальне
ознайомлення з проблемою за допомогою літературних джерел:
складання картотеки
літературних джерел;
виписки з літературних джерел.
4.Уточнення
теми/розробка попереднього варіанту плану індивідуальної (науково-методичної
роботи):
обґрунтування вибору теми;
актуальність і новизна;
добір адекватних методів та
засобів пошукової діяльності;
формулювання мети та завдань
роботи;
розробка календарного плану
індивідуальної роботи.
5.Формулювання
припущень, добір та розробка моделей, інноваційних технологій педагогічної
діяльності.
6.Впровадження
інновацій у практику власної педагогічної діяльності.
7.Аналіз та
оцінка результатів роботи над індивідуальною науково-методичною проблемою,
формулювання висновків та пропозиції.
8.Літературне оформлення роботи, звіт про отримані
результати перед колегами.